Update Sportlinked-app

NIEUWS – Sportlink heeft op woensdag 31 mei 2017 een update van de Sportlinked-app uitgebracht. Deze update moet door elke Sportlinked-app gebruiker verplicht worden geïnstalleerd. De update is via de App Store en de Play Store op een mobiel of tabblad te downloaden.

Hieronder vindt u meer informatie over een paar belangrijke wijzigingen in deze update:

1.       Opnieuw inloggen: Een gebruiker moet opnieuw inloggen. Daarvoor is het belangrijk dat de gebruiker exact hetzelfde e-mailadres gebruikt zoals dat onder zijn/haar relatienummer in Sportlink Club is geregistreerd. De melding voor alle gebruikers is:

2.       Overzicht persoonsgegevens: Na de eerste keer inloggen krijgt de gebruiker een overzicht van de persoonsgegevens van hem/haar die in Sportlink zijn geregistreerd. Onderaan zit een oranje knop ‘Doorgaan’.

3.       Wijzigen persoonsgegevens: Het is mogelijk dat leden van uw vereniging zelf enkele persoonsgegevens via de Sportlinked-app kunnen wijzigen. Telefoonnummer en e-mailadres was al mogelijk maar daar is nu de mogelijkheid voor adreswijziging bij gekomen.

U bepaalt als vereniging zelf of u het wijzigen van deze persoonsgegevens via de Sportlinked-app wel/niet toestaat. In Sportlink Club kunt u deze optie aan- of uitzetten onder ‘Vereniging > Verenigingsgegevens > Wijzigen persoonsgegevens toestaan’

4.       Wedstrijdsecretaris mDWF aanpassingen: De volgende opties zijn alleen voor wedstrijdsecretarissen mDWF beschikbaar:

a.       Een wedstrijdsecretaris mDWF ziet de thuiswedstrijden 28 dagen vooruit in zijn programma.

b.      Afhandelen/bewerken van de wedstrijd is 1 dag vooruit (in verband met afgelasten) en alle dagen in het verleden.

c.       Een wedstrijdsecretaris mDWF ziet ook wedstrijden in zijn programma van een eventuele andere vereniging die op dezelfde accommodatie speelt.

 

Mocht u naar aanleiding van deze update vragen hebben of tegen problemen aanlopen, dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met de Helpdesk van Sportlink, telefoon (088) 77 00 500 of via het Support Center online een vraag stellen. https://support.sportlink.nl/support/home

UPDATE 2 juni 2017 om 13.00 uur: Enkele foutmeldingen/ problemen

Na de update van de Sportlinked-app op 31 mei zijn er een aantal foutmeldingen bij ons binnengekomen. We hebben hierover contact met Sportlink.

Hieronder geven we weer wat de status van deze foutmeldingen en problemen zijn en hoe hier mee om te gaan.

1.       Gebruiker weet zijn wachtwoord niet meer en kan niet meer inloggen

De gebruiker kan de optie ‘Wachtwoord vergeten’ gebruiken om een nieuw wachtwoord aan te vragen.

 

2.       Gebruiker ziet onder Programma geen wedstrijden staan

Dit probleem is inmiddels door Sportlink opgelost. Mocht u nog geen wedstrijden onder Programma hebben staan, dan verzoeken we u de app uit te loggen en vervolgens weer opnieuw in te loggen.

 

3.       Verkeerde gegevens op de bondspas

Bij verschillende gebruikers stond op de bondspas een verkeerde naam en leeftijdscategorie. De foto en relatiecode waren wel correct. Dit probleem is inmiddels door Sportlink opgelost.

4.       Bondslid én verenigingslid

Verschillende leden die zowel als bondslid en als verenigingslid bij een of meerdere verenigingen geregistreerd staan, krijgen na het inloggen 2 resultaten te zien (2x dezelfde naam). Dit probleem is inmiddels bekend en Sportlink heeft hiervoor al een aanpassing doorgevoerd. Het bovenste resultaat is altijd het bondslid. Als u daarvoor kiest, krijgt u onder andere het Programma met uw wedstrijden weer te zien.

 

5.       Foutief geslacht in het overzicht met persoonsgegevens

Bij gebruikers met een Android-toestel wordt bij het inloggen het geslacht verkeerd getoond. Bij alle vrouwen staat hier een M. Dit probleem is inmiddels bekend. Sportlink werkt aan een spoedige oplossing.

 

6.       Gebruiker ziet onder Programma wedstrijden met een functie staan die hij/zij in het verleden heeft bekleed

Dit probleem is bekend bij Sportlink. Er wordt op dit moment aan een oplossing gewerkt.

 

7.       In het overzicht met teams van een vereniging verschijnen oude teams (bv van teams die in seizoen 2016 wel actief waren maar in 2017 niet meer)

Dit probleem is bekend bij Sportlink. Er wordt op dit moment aan een oplossing gewerkt.

Attachment